Curriculum Vitae
Ledare med erfarenhet av förändringsarbete, verksamhetsutveckling och projektledning.
Min målsättning är att vara med och utveckla ett företag med höga affärsambitioner och med en fokus på sin personals utveckling. Jag slutför alltid det uppdrag som jag fått och försöker alltid överträffa förväntningar och att skapa en god arbetsmiljö för mina medarbetare.
Arbetslivserfarenhet, Projekt och Uppdrag
Juni 2021- Oktober 2024 Team Manager Operational Support, Telia (100%)
I denna roll leder jag ett team för att säkra leveranser åt kunder som på något sätt gått fel för att bibehålla och säkra drift och service. Jag hanterar även den pågående kopparnedstängningen i Sverige. Jag har fullt personalansvar för min enhet och jag arbetar med olika nyckeltal och uppföljning för att säkra att mitt team når satta mål.
I min roll ingår även att sitta i ledningsgruppen för Operational Support där vi arbetar med att utveckla och förbättra kundservice inom Telia för att kunna möta våra kunders förfrågningar och önskemål. Vi arbetar även fokuserat med förändringsledning efter en stor omorganisation för att säkra leveranser, korta ledtider genom tex automationer, förenklar den interna kommunikationen och förbättrar och utökar samarbeten mellan olika avdelningar.
Augusti 2020 - Februari 2021 Konsultchef, Dedicare AB Heltid (100%)
Vårdbemannig av läkare och sjuksköterskor. Jag ansvarar för annonsering och rekrytering av nya kandidater, försäljning av bemanningstjänster till nya och gamla kunder enligt avrop och har även hand om avtalsfrågor, lönesättning och medarbetardialoger.
Januari 2020 - Juli 2020 Konsultchef, Addus Care Heltid (100%)
Som ovan beskrivna arbetsuppgifter.
Januari 2017- Januari-2020 Community Manager, Regus Heltid (100%)
Mina arbetsuppgifter innefattar kundvård, fakturering, leverantörskontakter, konferens - och eventplanering, personalansvar och annan administration. Allt för att säkerställa den dagliga driften av centret. Planering är A och O och flexibilitet är ett måste här.
Under hösten 2017 startade jag upp Regus fjärde företagscenter i Göteborg - Östra Hamngatan. Ett arbete som innebar att starta upp ett fungerande center från grunden med allt från att få igång en fungerande konferensverksamhet, visningar för kunder, administration, centrets utformning och möblering mm.
Februari 2016-2018 Projekt ACT33
ACT33 är en rörelse som jag och min kollega startade i mars 2016 efter att ha pratat om att vi båda ville sprida mer värme och glädje i världen. Vi gjorde detta genom att bl.a. anordna föreläsningar och skapa film i ämnet "Att vara snäll". Det första eventet höll vi under våren 2016 med Stefan Einhorn som pratade om "Konsten att vara snäll". Under hösten 2016 höll vi en välgörenhetsgala på konserthuset i Göteborg där alla intäkter oavkortat gick till traffickingoffer i Rumänien samt till en fritidsgård i Angered med fokus integration. Under hösten/vintern 2017 höll vi i en klädinsamling åt hemlösa.
Act33 är i dagsläget vilande om än lika aktuellt och viktigt!
Maj 2016- November 2016 Projektledare, Svenska Mässan, Heltid (100 %)
Jag arbetade som projektledare under mässor och möten på Svenska Mässan. Tjänsten innebar att leda uppstart och planering av Trä & Teknikmässan till själva genomförandet av den. Jag skötte även planering av konferenser, underlag till hemsida och seminarieprogram. I min tjänst ingick även att skapa trevliga hallmiljöer och att ha nära kontakt med kunder och föreläsare. Mässan gick av stapeln hösten 2016 (September) och under dessa dagar var mitt huvuduppdrag att bibehålla och skapa goda affärsrelationer.
September 2014- Maj 2016 Driftansvarig, Gårda Meetingpoint, Heltid (100%)
Jag arbetade som driftansvarig på Gårda Meetingpoint som var ett företagscenter/kontorshotell. En mycket omväxlande tjänst som innehöll allt ifrån kundvård, leverantörskontakter, personalfrågor, försäljning, planering av event/catering, coachning av telemarketingsäljare, uppdateringar på sociala medier och konferensbokning. Flexibilitet var ett av ledorden här! Jag hade receptionen som bas men hade ett övergripande ansvar för hela verksamheten på kontorshotellet.
Mars 2016-Mars 2017 Styrelsemedlem, Forskare mot Magsäckscancer
Mitt uppdrag i styrelsen var att arbeta med marknadsföring och att skapa events för insamling av ekonomisk karaktär åt forskningen. www.magsackscancer.se
Maj 1999 - september 2014 Försäkringsrådgivare, T-H Försäkringsservice, Heltid (100%)
Jag startade som administratör och back office ansvarig. I mina arbetsuppgifter ingick att hantera och ta fram försäljningsstatistik, telefonförsäljning/rådgivning och att sköta kundbokning. Efter några år gick jag över helt till roll som rådgivare inom både sak och personförsäkring. Arbetade även en viss tid med fondförmedling. Arbetet var mycket självständigt och jag arbetade efter en satt budget. Jag utbildade även inom kundbokning och försäljning för nyanställda inom företaget.
Aug 1997 - Apr 1999 Receptionist & Elevhandledare, Hotell Kusten, Heltid (100%)
I denna roll, utöver mitt arbete inom konferansbokning och reception var jag också handledare åt ungdomar med särskilda behov. Här utbildade jag inom olika områden på hotellet som tex konferensservice. Under ett par månader ansvarade jag helt för hotell och konferensplaneringen.
Sep 1992 - Dec 1994 Undersköterska, Stiftelsen Å-Hemmet, Heltid (100%)
Mars 1992 - Aug 1992 Vårdbiträde, SDF Härlanda, Heltid (100%)
Mars 1990 - Feb 1991 Sjukvårdsbiträde, Krokslätts sjukhem, Heltid (100%)
Sep 1988 - Aug 1989 Städerska och Frukostvärdinna, Hotell Poseidon, Heltid (100%)
Utbildning
2024
AI i ditt ledarskap, Mongara
Utbildning gällande förändringsarbete och implementering av AI i en verksamhet.
AI -Artificiell Intelligens, Futurewise
Grundutbildning inom AI. Bakgrund och utveckling av AI, olika verktyg, användningsområden och processer.
Förändringsledning, Mongara
Att leda i förändring. Förändringsprocess och metoder med perspektivet före, under och efter förändringen. Med utgångspunkt från framgångsfaktorer men även riskhantering.
Projektledning, Mongara
Grundutbildning. Projektet som arbetsform och metodik.
Agilt ledarskap del 2, Agilcoachen
Fördjupningskurs inom Agila metoder och konflikthantering.
Agilt Ledarskap, Agilcoachen
Grundutbildning i att skapa självledande team och hur agera som ledare.
MI samtal, Anna Maria Ahlgren
En grundutbildning i Motiverande samtal som är en metod som går ut på att motivera människor till att genomföra beteendeförändringar.
2018 Corporate Social Responsibility, Luleå Tekniska Universitet
Corporate Social Responsibility (CSR) behandlar företags etik och moral, d.v.s. dess sociala agerande.
Under kursen diskuterades de begrepp, metoder och verktyg som ryms inom ramen för CSR, till exempel Corporate Citizenship, Corporate Governance, företagsetik och hållbar utveckling. I kursen belystes hur företag kan agera socialt ansvarsfullt utifrån goda och dåliga exempel. Några moment vi genomförde var att skapa en intressentanalys samt att göra en leverantörsrevision.
2017 Mental Säljkompetens, Din effekt AB
Föreläsningar samt träning i att öka sin mentala säljstyrka. Detta i bland annat medveten kommunikation, ett coachande förhållningssätt, visualisering och målprogrammering.
2006 Försäkringsförmedling, SFH Stiftelsen Försäkringshögskolan
Utbildning för försäkringsförmedlare. Utbildningen innefattade allmänna kunskaper i juridik och regelverket som berör försäkring. Här har jag även genomgått en liknande utbildning av fondförmedling.
1994 Hotellpersonal, Östra Vuxengymnasiet
1990-1992 Undersköterska/Mentalsköterska, Munkebäcksgymnasiet
Övriga kunskaper
B körkort
Globus, affärssystem för bemanningsföretag
Recman, affärssystem för bemanningsföretag
Intelliplan, affärssystem för bemanningsföretag
Antura, Projektledarverktyg
EVO telefonväxel
Telefonväxel Vision 80/20
Telefonväxel Itell
Cav Hotelier Hotellbokningsprogram
Word och Excel
Språk
Svenska - Modersmål
Engelska - Mycket goda kunskaper
Franska - Nybörjare